Tentang diri

Foto Saya
Ibnu Sobri
Kedah, Malaysia
Ku pengembara. Terokai madah dalam diam mulut berbicara. Menyelongkar rahsia dengan lemah deriaku. Menyelami hati seorang perindu. Sunyi di kala ada, girang di waktu sepi. Pantas mataku memerhati maka hatiku menyaksi, kelibat peristiwa dan rentetannya. Maka jelajah ini pasti tak sudah, sampai pasti di depanku titik noktahnya. Dan ketika itu langkah dipersoal dan gerun hati andai tak terjawab segala persoalan....
Lihat profil lengkap saya

Blog

20 Januari 2012

Mencari dirimu.


Telah ku pasti yang hilang dikau takkan aku temui. Dan lelah sudah keringat, menduga harapan untuk bertemu setelah usai pencarian buat kali terakhir. Dimana... andai engkau bersembunyi, melindung jasad agar tak diketahui. Dan berkubur kenangan pada mesra memori, yang bisa singgah hinggap buat cerna kembali apa yang pernah terjadi. Bahwa senyum itu menawan; berbalas pandang walau bisu lidah kelesuan; bahwa bergerak kita seirama umpama hati yang satu; saling kuat-menguatkan, dan kabus pagi yang menemani erat bungkusan selesai engkau pegang dengan iras yang penuh ceria. Maka benar jauh masa berlalu...

Sungguh cemas jiwa ini, yang pernah pasrah melepaskan dikau pergi, pabila ketahui pada susut nama yang kenal tidak tapi bisa terpahat dalam hati...maka segala cherita umpama kembali bernyawa; lagu2 mula gemersik ke udara. Adakah ini dikau yang selama ini aku cari2?. maka aku kini di persimpangan: pada pentas kesetiaan yang cuba aku bina dan pada tangisan yang selama ini kupendam.

***

0 comments: